Alweer een dikke maand van huis!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Vanessa Niburg - WaarBenJij.nu Alweer een dikke maand van huis!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Vanessa Niburg - WaarBenJij.nu

Alweer een dikke maand van huis!!

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

14 September 2015 | Australië, Airlie Beach

Hoiii!!!!

Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik op de vliegtuig ben gestapt naar de andere kant van de wereld, ver weg van het vertrouwde Nederland. Wat vliegt de tijd toch voorbij, voordat je het weet ben ik weer in Slagharen en Groningen want er is nog maar anderhalf maand te gaan.

Heb alweer heel wat meegemaakt en gezien. In mijn laatste reisverslag vertelde ik dat in Surfers Paradise was aangekomen. Er was hier niet veel te doen maar de stranden waren erg mooi. Vond de stad ook erg mooi. Het deed mij een beetje denken aan Hollywood en in tegenstelling tot Byron Bay had Surfers Paradise vele grote hoge gebouwen. Je kon ook tours regelen naar Movieworld of Seaworld maar dat heb ik niet gedaan. Maandagavond was ik op stap geweest met meiden uit het hostel. Twee meiden daarvan werkten in de hostel waar ik verbleef dus zij namen ons mee naar een club. Het leek hier net een bordeel! Meiden die achter de bar werkten hadden alleen hun lingerie aan en muziek was super slecht. Ging rond 12 uur al naar huis en heb in die twee uur dat ik daar was wel drie keer dezelfde nummer gehoord. Moest erg lachen om een paar meiden daar. Ze zagen er echt niet uit want ze hadden een veel te strak en te kort jurkje aan voor hun figuur haha.
Dinsdag was een mooie dag dus ben op tijd naar het strand gegaan. Gelukkig was het dit keer niet te koud dus kon de hele dag hier blijven. Voelde mij net een klein kind want heb mij volgens mij wel een uur vermaakt in de oceaan haha. De golven waren namelijk zo hoog en krachtig dat het telkens een uitdaging was om er in te duiken. Je moet hier in Australië tussen de vlaggen blijven als je in de oceaan gaat, dit wordt ook telkens herhaald door de lifeguard want de stroming is erg sterk. In de namiddag ben ik gaan hardlopen langs het strand. De kriebels voor de marathon beginnen nu wel echt te komen. Heb het gevoel dat ik er nog lang niet klaar voor ben, want zoveel heb ik nog niet kunnen trainen. Heb hier in Surfers Paradise wel 17 kilometer hardgelopen, was van plan om 20 kilometer te lopen maar het werd al erg donker. Het lopen gaat prima qua conditie maar rond de 14 km begin ik het een beetje in mijn linker kuit te voelen. Hoop dat het daarbij blijft als ik langer loop. We zullen het zien de 20ste ! ;) Kreeg ook een mail van de organisatie dat familie en vrienden de lopers kunnen volgen. Zal hier nog even naar kijken, als jullie het leuk vinden tenminste.

Woensdagochtend was ik al vroeg vertrokken naar Brisbane. Hier was ik maar voor één dag en één nacht en heb mij hier heel goed vermaakt!  Ik kwam aan in een heel groot hostel en toen ik de kamer in stapte waren er alleen maar jongens en één grote bende. Mijn reactie was ook: Wat? Alleen maar jongens hier op de kamer? Maar er was gelijk een klik! Ik dacht altijd dat meiden een rommel kunnen maken maar blijkbaar jongens dus ook. Wij waren met z’n zessen in één kamer maar twee daarvan werken ook in Brisbane dus het is ook een beetje hun thuis. Overdag ben ik alleen langs rivier van Brisbane gewandeld. Het was erg mooi en een oudere vrouw liet mij ook nog een ‘waterdragon’ zien die in de bosjes was. De terugweg had ik een ferry gepakt die gratis was. ’s Avonds ging ik met drie jongens (1 uit Zweden, 2 uit Zwitserland) uit mijn kamer een hapje eten in het hostel. Na het eten had ik de jongens bussen geleerd maar zat zelf helaas het vaakst in de bus haha. Daarna gingen we nog op stap in een club onder ons hostel. Wilde vroeg weer naar mijn kamer maar dat is het dus uiteindelijk niet geworden ;) Moest namelijk de volgende dag met de bus van 7 uur in de morgen maar werd om half 8 wakker. Oeps! Na mijn ontbijtje ging ik naar Peterpans, dit is de reisorganisatie, en daar kon ik online gratis een andere busrit boeken. Ik kon gelukkig met de bus van half 11 naar Noosa. Ben ook erg blij dat ik de bus heb gemist want daardoor heb ik een tour geboekt voor in Noosa dat erg mooi was maar dit vertel ik later.

Ik kwam donderdag dus later in Noosa aan dan verwacht dus was ’s middags naar het strand gegaan. Elke stad waar ik tot nu toe ben geweest is telkens anders. Noosa vond ik ook erg mooi. Je hebt hier mooie natuurgebieden en het is hier wat heuveliger. Zag hier in de oceaan opeens een dolfijn springen bij de surfers. Echt mooi om dit te zien, denk dat de dolfijn ongeveer zeven meter van het strand was. Op het strand was er nog wat sensatie te beleven. Plotseling dook een hotte jongen op zijn board en rende de oceaan in. Er waren blijkbaar drie mensen in de oceaan die op één of andere wijze niet meer terug konden naar het strand. Dit moest ik natuurlijk wel even zien, gelukkig zijn ze allemaal gered en ze konden gewoon lopen. Ben wel benieuwd waarom ze niet meer terug konden, maar heb dus geen idee. Er is in Noosa een uitzichtpunt voor zonsondergang maar die kon ik helaas niet vinden dus ben ik maar terug gegaan naar het hostel.
De andere dag had ik dus een tour in Noosa. Ik zou om tien uur opgehaald worden maar ze waren er al om twintig voor tien. Gelukkig ben ik goed in op tijd komen haha… dus stond al klaar om half tien. In het begin dacht ik dat het een hele saaie tour zou worden aangezien er maar drie backpackers waren en een jong stel en de rest waren 60 plussers. Dit was gelukkig niet het geval. Noosa bevat een heel mooi natuurgebied (Everglades) dus we gingen met een soort van rondvaartboot/speedboot varen over de rivieren. Het is erg duur om in hier te wonen. Hij vertelde dat als je voor een nacht een huisje aan het water wilt huren je 5000 tot 20000 dollar per nacht betaald. Met de tour ging ik ook twee uur lang kanoën door de wateren van de Everglades (de ouderen natuurlijk niet). Het was zo stil hier… echt mooi. Tussentijds hadden wij nog een heerlijke BBQ. Verder heb ik die dag wel zonsondergang gezien vanaf uitzichtpunt, want chauffeur had mij hier naartoe gebracht. Onderweg pikten wij nog drie andere meiden op die er ook naar toe liepen. Het was een mooi gezicht en daarna ging ik met de meiden pizza eten. Helaas reizen de meiden naar het zuiden en ik naar het noorden maar het was voor een paar uur dus wel weer gezellig. Het is zo afhankelijk wat voor een mensen je tegenkomt met reizen. Het kan heel leuk zijn omdat er gelijk een klik is maar met sommigen mensen heb ik ook totaal geen klik en blijf ik maar een beetje tot mezelf. ’s Avonds was het hier in Noosa ook erg grappig. Er was een jongen uit Japan op mijn kamer en we zouden samen een drankje doen maar kwamen onverwacht in een kroegentochtje terecht van ons hostel. Hij was al naar een paar drankjes dronken volgens mij en heb erg om zijn dansmoves gelachten. Het leek wel een beetje op de danspasjes van ‘Thriller’. Kon ook mooi gek met hem doen haha.

Ik had nog wel een dagje langer in Noosa willen blijven maar ik moest ’s ochtends alweer met de bus naar Rainbow Beach. Rainbow Beach is écht saai en omgeving is hier ook niet zo mooi als de andere steden. Ik wilde gaan hardlopen maar je kunt hier niet langs de stranden lopen en weet voor de rest de weg hier ook niet. Was dus al snel klaar. Verder die dag niet veel gedaan want we hadden ook een bijeenkomst die dag over de driedaagse tour op Fraser Island.

Zondag vertrokken wij vroeg naar Fraser Island, dit is de grootste strandeiland van de wereld. We gingen hier met vier jeeps naartoe waarin wij zelf mochten rijden (als je ouder dan 21 bent). Ik was de eerste die ging rijden. Het is niet lastig om aan de linkerkant van de weg te rijden maar wel heel raar om met links te schakelen in plaats van rechts. En het is super vet om hier over de stranden te rijden. Vond het net een videogame haha. Het lijkt makkelijk om over de stranden te rijden totdat je in het zachte zand terecht komt. Sommige kwamen ook vast te zitten (is mij ook één keer overkomen haha maar kwam er alweer snel uit). Je ziet op dit eiland megaveel vissers die op het strand staan. Je kunt hier niet zwemmen vanwege de sterke stroming en je kunt hier ook niet op het strand liggen vanwege dingo’s (soort ras honden die gevaarlijk kunnen zijn). De drie dagen hebben wij dus rondgereden en ondertussen naar verschillende meren geweest, klein regenwoud en zandduinen. Zag de laatste dag nog walvissen en dolfijnen uit het water jumpen. De eerste dag hebben wij ook nog twee dingo’s gezien maar de andere dagen niet. Het slapen was niet zo comfortabel want het was kamperen in een tentje met alleen een slaapzak.

Woensdag heb ik niet veel gedaan, we waren dinsdag in de namiddag weer terug gekomen van Fraser Island. Had ´s ochtends weer een poging gedaan om te gaan hardlopen maar weet gewoon echt geen route hier. Er zijn namelijk ook geen voetpaden. Ben niet verder gekomen dan 8 km. Rond 4 uur in de middag was ik met de bus vertrokken naar Arlie Beach. Hier heb ik een tour naar de White Sundays.

De White Sundays en Airlie Beach vond ik echt geweldig! We waren met een groep van 21 man en konden het goed met elkaar vinden en de crew spoorde ook niet haha. Donderdag rond 2 uur vertrokken we met de boot (New Horizon) en gingen we heerlijk varen. Na een paar uur varen waren we op bestemming aangekomen en konden we nog even mooi van de boot afspringen. Eileen (van de crew) vertelde de volgende dag dat ze een tijgerhaai van drie meter had gezien toen wij van de boot aan het afspringen waren. Zij was namelijk even gaan zwemmen en toen kwam ze dus een haai tegen! Omg! Ik zou echt een hartaanval krijgen als ik zo’n grote haai zou zien. Ze zei ook dat ze ook maar snel weer terug naar onze boot zwom. We zagen ’s avonds ook nog doflijnen rond onze boot springen. De volgende dag werden we al om half 7 gewekt na een gezellige avond. Moest de vorige avond erg lachen om één spel die we deden, horse racing. Het slaat eigenlijk nergens op maar het was wel grappig. Je haalt de azen eruit en iedereen wed op een aas. Uiteindelijk wil je dat de aas waar je op gewed hebt als eerste de finish heeft bereikt. Iedereen was er ook bij aan het schreeuwen, geniaal! De volgende dag waren we dus naar de White Sundays gevaren. Helaas regende het wel in de ochtend maar gelukkig klaarde het op tijd op. White Sundays is echt prachtig! Het zand is bijna zo wit als sneeuw en het water is super helder! We hebben hier niet gezwommen, maar heb hier wel mijn lichaam gescrubd met zand. Dit bleek namelijk goed te zijn en je merkte daarna ook echt het verschil. Mijn huid voelde daarna veel zachter aan. Na weer een stuk gevaren te hebben gingen wij snorkelen. We zwommen tussen de vissen en het koraal was super mooi. Helaas geen schildpadden gezien… Ook werd nog een waterglijbaan opgeblazen dus konden wij mooi van de boot afglijden. De volgende dag gingen we er alweer om half 7 uit. Uitslapen doe je hier totaal niet! ;) We gingen nog even snorkelen en standup paddelen. Hier was het niet zo mooi om te snorkelen want je zag nauwelijks vissen. Daarna was het helaas tijd om weer terug te varen. Dit was een heftig ritje. Het regende en de golven waren ook hoog. Gelukkig werd ik niet zeeziek. Ik ging mooi met een andere meid voorop de boot zitten. ’s Avonds hadden we nog met z’n allen afgesproken om op stap te gaan en was een geslaagde avond.
Gisteren hadden we niet veel gedaan, beetje rondgehangen en een deel moest ’s avonds jammer genoeg alweer weg. Dat is wel een nadeel met reizen. Je ontmoet dan voor even leuke mensen en dan moet je weer afscheid nemen. In de namiddag had ik nog even hardgelopen langs het strand en ’s avonds met de jongens gepoold.

Ik zit nu in de bus richting Cairns, dit is ook weer een ritje van 11 uur. We hebben wel vertraging, want stonden net in de file. Er is namelijk een bosbrand!! Echt zonde! Hoop dat ze het snel onder controle hebben. Morgen ga ik skydiven in Cairns. Spannend!!!

Zo dit was het wel weer! ;) Nog maar een paar dagen en dan zie ik Joyce weer!  Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat! Berichtjes en foto’s zijn van harte welkom. Dan blijf ik ook nog een beetje op de hoogte wat er bij jullie gebeurd ;) Heel veel succes met werken en studie!!!


Dikke kus,
Vanessa

  • 15 September 2015 - 07:08

    Joyce :

    Hoi Vanessa,

    Een erg leuk verslag weer. :) Vooral omdat ik het ook allemaal gezien heb. Haha, en Vanessa en haaien! Misschien is het wel goed voor je als je er eens eentje ziet (maar dan wel vanaf de boot natuurlijk ;)) Heel veel plezier nog de laatste dagen in Cairns en tot vrijdag!

    Xxx

  • 15 September 2015 - 09:21

    Annemieke:

    Hoi Vanessa,

    Super leuk verhaal weer! Ik geniet met je mee!
    xxxx

  • 15 September 2015 - 13:22

    Ellen:

    Hoi Vannie,

    Weer een leuk verslag! Wat leuk dat je ook zoveel mensen ontmoet zeg!
    Haha mooi dat je daar ook Nederlandse drankspelletjes introduceert! ;)

    Dikke knuffel

  • 17 September 2015 - 09:50

    Kay:

    Jeetje Vanessa, je moet schrijfster worden;).
    Wat weer een mooi verhaal en goed om te lezen dat je je goed vermaakt!
    Heel veel plezier nog en succes met skydiven.

  • 17 September 2015 - 23:48

    Maroes:

    Hey Vanessa,

    Wat een belevenissen weer, echt leuk om te lezen en de tijd gaat idd snel (gelukkig...)

    Doe de groetjes aan Joyce :)

    Xx

  • 18 September 2015 - 13:29

    Charlotte:

    He Vanes,

    Super leuk om je verhalen te lezen en zo met je mee te kunnen reizen!
    Wat een avontuur :)
    Heel veel genieten en blijven schrijven!

    Liefs,
    Charlotte

  • 20 September 2015 - 13:48

    Mandy:

    Lieve Vanes!!

    Wat kun je super mooi schrijven, krijg direct een beeld bij alles wat je doet!
    Wat maak je veel dingen mee zeg, super gaaf!! En ook nog eens de marathon uitgelopen, wat een topper :D
    Kijk uit naar je volgende bericht!

    Dikke kus <3

  • 20 September 2015 - 16:03

    Jolanda :

    Ha Vanessa...wederom een super leuk verhaal! Je vermaakt je volgens mij heel prima daar :-)! have fun!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 6813

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: