A new adventure - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Vanessa Niburg - WaarBenJij.nu A new adventure - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Vanessa Niburg - WaarBenJij.nu

A new adventure

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

04 Oktober 2015 | Vietnam, Nha Trang

Hallo allemaal, hier ben ik dan weer!!

Wat zijn de weken toch weer voorbij gevlogen, het gaat zó snel allemaal. Vorige week ben ik dus de hele week bij Joyce geweest en wij hebben het super leuk gehad! Nu ben ik alweer in week in Vietnam met Maaike en hebben in die week al super veel gedaan en gezien. Wij zijn nu in de nachtbus onderweg naar Hoi An (Hoi Jan :P), dit ritje duurt ongeveer tien uur dus een mooie gelegenheid om jullie weer up to date te houden! ;)

Joyce had lekker een weekje vrij genomen van werk toen ik bij haar was, alleen ze moest dus wel maandagochtend naar college. Het was heerlijk om Joyce te zijn! Hadden elkaar ook namelijk al sinds januari niet meer gezien. Toen Joyce ’s maandags terug kwam van college, gingen wij ’s middags lekker op het strand liggen en daar onze broodjes opeten. Joyce lag met een dikke trui en sportbroek op het strand en ik in een hemdje met een sportbroek terwijl anderen in hun bikini en zwembroek lagen te zonnen. Maar wij vonden het nog niet zo heel warm, zon verdween namelijk best vaak achter de wolken. Maandag hadden wij het nog maar rustig aan gedaan, want wij waren nog best wel moe van de marathon dus lagen alweer vroeg in bed, maar eerst nog natuurlijk even heerlijk om de bank een filmpje gekeken, wat de hobby van ons is. ;)

Dinsdag gingen wij naar Sydney toe. Joyce had online een mooie aanbieding gezien, waardoor wij voor een mooi prijsje naar verschillende dingen in Sydney konden. Eerst gingen wij naar Sealife, volgens mij is dit voornamelijk voor kinderen bedoelt, maar Joyce en ik hadden ons prima vermaakt! ;) Wij hebben veel zeedieren gezien en zijn nu veel dingen te weten gekomen over allerlei vissen, haaien, stingrays en over een zeedier waar ik naam ben van vergeten op dit moment, maar het lijkt in ieder geval op een zeekoe. Menukaart van die zeekoe is sla, sla en nog eens sla. Volgens mij at die wel 30 kilo sla per dag als ik het mij goed kan herinneren. Na Sealife gingen wij naar Madam Tussaud. Hier hadden wij ook dikke schik met alle beelden en gingen wij mooie foto’s maken met alle attributen erbij. Daarna was het tijd om bij te komen. Zagen op een bordje dat er bij een restaurant twee cocktails voor 15 dollar was. Hier wilde wij wel even gebruik van maken, maar na een kwartier wachten op onze cocktails bleek het 32 dollar te zijn. Blijkbaar waren niet de ‘echte’ cocktails twee voor 15 dollar, dus hebben wij maar flink van onze dure cocktails genoten. Verder zijn wij ook nog naar Wildlife geweest. Sealife, Madam Tussaud en Wildlife staan allemaal naast elkaar dus dat kun je mooi in een dagje bezoeken allemaal. Wildlife stelde niet zo heel veel voor. Overal had je bijna maar één dier van dus daar waren wij zo weer weg. ’s Avonds lagen wij ook weer heerlijk te chillen op de bank en weer vroeg naar bed.

Helaas was het weer niet zo goed de hele week in Sydney. Het waaide super hard en het regende ook veel. Woensdag gingen wij langs het strand wandelen van Bondi Beach naar Coggee. Dit is volgens mij één van de mooiste strandwandelingen van Australië. Je doet hier ongeveer een uurtje over. Gelukkig hadden wij het droog gehouden. Die dag hebben wij verder niet veel gedaan. Zijn naar winkelcentrum geweest en nog langs geweest op de koffie bij vriendin van Joyce, Helena.

Donderdag moesten wij er alweer vroeg uit want wij gingen mee op een tour naar de Blue Moutains. Dit is een super mooi gebied dat ongeveer twee uur rijden is vanaf Sydney. Eerst gingen wij nog naar een soort van dierentuin wat erg leuk was. Hier konden wij een koala aaien en een ‘ijsje’ geven aan kangoeroes. Dit ijsje bestond uit een hoorntje met gras. Joyce was haar ijsje zo kwijt, want die kangoeroe aan wie ze het wilde geven pakte het direct uit haar handen. Die van mij nam mooi telkens rustig een hapje. Ook hier hebben Joyce en ik onze taak weer voltooid haha. Je kreeg namelijk een paspoort en in die paspoort moest je stempels verzamelen van de verschillende dieren die te zien waren in de dierentuin. Dit was ons niet helemaal gelukt, maar met een beetje valsspelen kom je er wel. ;) Op het einde waren namelijk alle stempels bij elkaar. Daarna gingen wij naar de watervallen bij de Blue Mountains en na een heerlijk lunch (wrap met kip) gingen wij een wandeltocht maken met veel trappen door de Blue Mountains waarbij wij ook de Three Sisters zagen (zou leuk zijn geweest als Marloes er ook bij was geweest, dan waren de drie gezusters namelijk op de foto gekomen met de Three Sisters ;) ). Dit zijn drie grote rotsblokken waarbij er een verhaal is verzonnen door de Aboriginals. De terugweg gingen wij niet terug lopen met onze groep maar gingen wij terug in een soort van treintje met volgens mij een helling van vijftig graden, dus dat was goed steil!

Vrijdag was het weer een regenachtige dag. Gelukkig hadden wij het met de Blue Mountains wel drooggehouden. Wij hadden maar besloten om naar de bioscoop te gaan ’s middags en naar winkelcentrum te gaan in Bondi Beach. Eerst liet Joyce mij zien waar ze altijd college heeft en na wat boodschappen was het tijd voor de film. Wij gingen naar de film Everest en was echt een goede en indrukwekkende film. ’s Avonds gingen wij onze eigen hamburgers bouwen bij de Mac Donalds. Vol lof waren wij hierover aan het praten, want het werd namelijk op een plankje geserveerd, maar toch hadden ze onze hamburgers niet gebouwd zoals wij dat hadden besteld, dus hier moesten wij wel erg om lachen omdat wij eerst hun helemaal in de hemel aan het prijzen waren ;) ’s Avonds hebben wij ouderwets Monopoly gespeeld. Joyce had een wereldeditie gekocht in Sydney, dus die moesten wij wel even uitproberen. Erg grappig dat Nederland als enige twee plaatsen op de bord heeft staan. Dit is natuurlijk Amsterdam en de tweede die raad je echt niet….. dit is Giethoorn! Wie bedenkt dit nou?! Haha.

Zaterdag waren wij naar uitkijktoren van Sydney geweest, waarbij je heel mooi heel Sydney kon zien. Ook hebben wij heerlijk geluncht en hebben wij de hele middag gewandeld door de Botanische tuinen van Sydney en nog langs Opera House gewandeld. Omdat het alweer onze laatste avond samen was, gingen wij lekker uiteten.

Zondag was het helaas alweer laatste dagje bij Joyce! Wilde in de ochtend eerst nog gaan hardlopen langs de stranden maar dit werd wandelen, aangezien ik erg pijn had van mijn achillespees door de marathon. Het was een heerlijke wandeling en ook dus mijn laatste wandeling in Australië. Vond het ook best wel jammer dat het alweer voorbij was. Als ik meer tijd had, had ik zeker wel langer door Australië willen reizen of voor alle plaatsen langs de oostkust meer tijd genomen. Het is een prachtige en super schoon land. Het enige nadeel hier is dat het zo prijzig is. Na de wandeling was het tijd om te pakken. Joyce en ik hadden nog even een drankje op het strand gedaan en daarna bracht ze mij weg naar het vliegveld. Het was gewoon een heerlijke, relaxte en gezellige week met mijn zus. Lekker gelachten met elkaar, natuurlijk ook veel gegeten, was gewoon soms beroerd van het eten, want Joyce moest mij alle lekkere snoeperij laten proeven haha. Ging met een dubbelgevoel weg, had nog wel graag langer in Australië willen blijven maar ook super veel zin om met Maaike te gaan reizen door Vietnam.

Vlucht naar Vietnam was goed verlopen. Ik had een tussenstop in Kuala Lumpur en hier bleek dat mijn vlucht naar Ho Cho Minh City helemaal van een ander gedeelte vertrok. Vertelde eerst een meid dat ik een taxi moest nemen anders redde ik mijn vlucht niet, was ik bij de taxi zei hij dat ik gewoon de trein kon nemen en dat de trein maar dikke 5 minuten zou duren. Dus zij maakte mij gewoon stresserig terwijl dat helemaal niet nodig was haha. Had gewoon genoeg tijd om over te stappen.
Op het vliegveld van Ho Cho Minh City stond Maaike op mij te wachten. Super leuk om haar weer te zien naar elf maanden! Het was gelijk alweer leuk samen. Maaike was zondagavond al aangekomen vanuit Cambodja dus ze had al overnacht in een hostel. Eenmaal mijn spullen gedropt in het hostel gingen wij op pad door Ho Cho Minh. Hier gingen wij een beetje rondwandelen en allemaal dingen bekeken. Daarna was het tijd om te proosten dat wij weer bij elkaar zijn haha. Hadden een paar biertjes gekocht en dit opgedronken in het parkje voor ons hostel. Het is hier trouwens weer goed warm, maar wel veel anders dan in Australië. Hier is het zweterig warm en veel bewolking. Het is ook wel weer wennen om in Vietnam te zijn, weer een totaal andere wereld. Weer een chaos met het verkeer. Word net zo als in Indonesië alleen maar getoeterd en schoon op straat is het ook niet. Het is hier wel super goedkoop in Vietnam. Zelfs nog goedkoper dan in Indonesië, terwijl Vietnam er wel luxer uitziet dan Indonesië. Heb hier nauwelijks hutjes gezien waar mensen in wonen en dat was wel het geval in Indonesië. Toen wij in het parkje zaten werden wij telkens aangesproken door studenten uit Vietnam. Blijkbaar lopen ze gewoon rondjes in het park en gaan ze met toeristen praten om zo hun Engelse taal te verbeteren.
Na het eten gingen Maaike en ik nog even twee gratis biertjes drinken op het dakterras van onze hostel. Hier hadden wij ook een mooi uitzicht op de stad. Daarna gingen wij vroeg naar bed, want ik was ook erg kapot van het reizen.

Dinsdag hadden wij een tour naar Cu Chi tunnels. Dit zijn tunnels in de grond die gebruikt werden door de Vietnamezen tijdens de Vietnamese Oorlog.. Ook zelf mochten wij nog door één van de tunnels ‘lopen’. Het was meer kruipen dan lopen en ze hebben de tunnels ook nog eens aangepast voor de toeristen. Moet er niet aan denken om daar in te zitten tijdens de oorlog. Toen was het namelijk nog smaller en ik had het nu al super warm daar en vond het ook al smal. Na de tour gingen wij nog naar de War Museum in Ho Cho Minh dat erg indrukwekkend was met allerlei foto’s van de oorlog. ’s Avonds gingen wij met de nachtbus naar Mui Ne. Heb nog nooit eerder zo’n bus gezien haha. Je hebt drie rijen in de bus en een onder en boven verdieping met heerlijk ligstoelen. Alhoewel wij niet in de nacht aan het reizen waren, gingen wij wel met de nachtbus. Rond een uurtje of elf kwamen wij aan in Mui Ne. We kwamen aan bij een hostel met een zwembad. Echt super chill en dat voor mij 3.50 euro per nacht.

Woensdagmorgen gingen wij heerlijk chillen bij het zwembad en ’s middags hadden wij een tour. Gingen eerst door een één of ander beekje wandelen en daarna naar verschillende zandduinen. Bij de eerste zandduin gingen wij op een quad rijden. Dit was soms nog best wel eng, want zoveel kracht had hij niet en had ook nog eens een afwijking naar links. Daarna gingen wij naar een andere zandduin met roodachtige zand voor zonsondergang. ’s Avonds nog even lekker in het zwembad geweest en gezellig bij het hostel gezeten.

Donderdagmorgen gingen wij met de bus naar Da Lat. Dit is een plaatje in de bergen en dus ook een stuk koeler maar nog steeds dikke prima. Toen wij ’s middags aankwamen begon het keihard te regenen. Het water stroomde gewoon van de straten. Maaike en ik zaten in een hostel met super aardige eigenaren. De eigenaar ging ’s middag met ons mee als chauffeur en liet ons echt van alles zien. Eerst gingen wij nog een koffieplantage. Daarna liet hij ons zien wat ze doen met rupsen, ze kunnen hier dus sjaals, dassen etc. van maken. Ook hebben wij nog een rups gegeten! Whaaa. Haha. Dit was natuurlijk wel gebakken en het smaakte nog best goed. Verder zijn we nog naar een waterval geweest, tempel, rijswijnbrouwerij, bloemenkasten en hebben wij nog een krekel geproefd! Had nooit verwacht dat ik dit zou doen haha. ’s Avonds gingen wij een hapje eten met wat mensen uit onze hostel.

Vrijdag gingen wij abseilen. Dit was echt super gaaf. Het was ook gelukkig droog. We gingen hier abseilen van drie verschillende rotsen. De laatste was echt een wasmachine, want zodra wij los moesten laten werden wij helemaal door het water van de waterval meegenomen. Ook gingen wij nog glijden van de rotsen en hebben Maaike en ik, behalve de 7 meter, ook nog 11 meter van een rif afgesprongen. Niet alleen het abseilen was gaaf, maar het was ook mooi om door de jungle te wandelen. In de namiddag gingen wij nog even naar de markt. Toen we daar aankwamen waren er eerst allemaal eetkraampjes met stoelen en tafels maar opeens gingen zij dit met een rap tempo opruimen. Dit kon dus twee dingen betekenen… of het zou heel hard gaan regenen of de politie komt eraan. De tweede was dus het geval. Blijkbaar mogen ze daar dus geen eten op straat verkopen. ’s Avonds weer een hapje gegeten met mensen uit ons hostel en nog naar een barretje geweest. Barretje stelde niet veel voor maar was wel even gezellig.

Zaterdagmorgen gingen wij alweer weg. Met de bus gingen wij naar Nha Trang. ’s Middags gingen wij naar een spa. Hier konden wij heerlijk in een modderbad zitten en na de modderbad moesten wij in een mineraalbad. Helaas begon het hard te regenen, dus ons dagje spa was wel een beetje verpest want alles is buiten. Anders was het denk ik wel een super chill dagje geweest, want er was ook nog een zwembad en watervallen. ’s Avonds niet veel bijzonders gedaan, behalve eten ;) Waren namelijk best wel weer moe en de volgende dag moesten wij er ook weer vroeg uit.

Maaike heeft vandaag gedoken en ik ging met een andere boot snorkelen. Heb een paar ‘nieuwe’ vissen gezien die ik nog nooit eerder in het echt had gezien. Het snorkelen is hier wel minder mooi dan in Australië maar nog wel steeds erg mooi. Was soms ook tijdens het snorkelen wel een beetje boos. Gingen op drie verschillende plekken snorkelen en bij de tweede plek lag best veel afval in het water. Kwam zelfs een tandenborstel tegen. Ook geen wonder dat alles er dan aangaat. In Australië zijn ze super bewust bezig met de oceaan. In dit plaatsje zijn super veel mensen uit Rusland. Was er ook nog zo’n stomme Rus die op het koraal ging staan. Toen ging ik dat maar even tegen de man van onze boot zeggen. Later ging er nog een Chinees dat doen, toen heb ik er zelf maar iets van gezegd. Het was verder wel een heerlijk dagje. Zonnetje scheen mooi, dus kon ook nog heerlijk boven op de boot zonnen. Gelukkig was er genoeg ruimte boven, want er waren veel Aziaten mee op de boot en die willen nooit zonnen want zij willen graag ‘wit’ blijven.

Ik ben vast nog wel wat dingen vergeten, maar ik ga nu proberen te slapen in de bus! ;) Hopelijk hoor ik geen vieze kokhalsgeluiden, want in al onze busritten zit er wel één iemand te braken in een zakje in de bus van de Vietnamese mensen. Blijkbaar zijn ze niks gewend.
Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat! Voordat je het weet ben ik weer thuis! Begint nu wel aardig snel te gaan!

Tot spreeks en een hele dikke knuffel!!!!

Dikke kus,
Vanessa

  • 06 Oktober 2015 - 15:45

    Joyce :

    Hoi Vanessa,

    Ik zie mijn vorige reactie niet! :(
    Ik heb ook een fantastische tijd met je gehad en enorm veel gelachen!
    Heel veel plezier nog in Vietnam en tot in december.

    Dikke kus,
    Joyce

  • 06 Oktober 2015 - 22:23

    Jolanda:

    Ha Vanessa,

    Weer een tof verhaal! Zag op fb ook wat foto's voorbij komen! nice!! Heel veel plezier in Vietnam! Leuk om te lezen over Vietnam! Erg herkenbaar en ik denk zelf nu ook terug aan t mooie land! Laat je maar even een mooi jurkje aanmeten in Hoi An.... Nog een aanrader....Sapa! Geweldig daar! Wij hebben destijds toen 4 daagse trip gedaan vanuit the big city Hanoi! Have fun! Ik kijk uit naar het volgende verhaal! liefs Jo

  • 08 Oktober 2015 - 17:09

    Ellen:

    Hoi Vannie!

    Super leuk om te lezen weer!
    Wat een reis en wat zie/doe je veel zo te lezen!
    Haha ik denk dat die bussen in Vietnam ook niet voor mij bestemd zijn als ik het zo lees ;) moest ineens aan Gran Canaria denken!

    Heel veel plezier in Vietnam!

    Xxxx

  • 12 Oktober 2015 - 14:40

    Charlotte:

    Hee Vanes!

    Onze milieuactivist, haha ;-) Goed dat je opkomt voor onze prachtige onderwaterwereld, hoor! Zonde als het kapot gaat.

    Alweer een superleuk verhaal om te lezen! En inderdaad, het gaat nu heel snel. Voor je het weet ben je weer in NL!
    Geniet er nog even volop van in Vietnam!

    Liefs
    Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 6831

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: