Indonesië it is! - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Vanessa Niburg - WaarBenJij.nu Indonesië it is! - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Vanessa Niburg - WaarBenJij.nu

Indonesië it is!

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

12 Augustus 2015 | Indonesië, Bogor

Hoi allemaal!!

Mijn eerste dag in Indonesië zit er al weer zo goed als op. Wat een indruk heeft dit op me gemaakt zeg! Daarom nu even al snel een berichtje.
Eerst brachten pap en mam mij naar Schiphol voordat dit avontuur begon. Kelly kwam gelukkig ook nog even snel aangewaaid om mij gedag te zeggen (was een duur taxiritje ;) ). Vliegreis was goed verlopen, geen turbulentie gehad of in ieder geval niet zo erg als vorig jaar toen Ellen, Anouk en ik naar Gran Canaria gingen. Wel had ik meer dan anderhalf uur vertraging, geen idee waarom, maar wij vertrokken dus niet op tijd. Dit betekende dus ook dat ik mijn overstap naar Jakarta niet zou halen. Gelukkig hadden ze dit goed geregeld. Toen we op Kuala Lumper waren geland stond er al een ongeduldig mannentje op ons te wachten die ons naar de volgende vlucht van Jakarta leidde, die eigenlijk ook al de lucht in moest. Rond half tien 's ochtends was ik geland in Jakarta. Gelukkig kwam mijn tas al snel te voorschijn op de loopband en kon ik vertrekken. Het is hier echt al super warm, het was wel de hele dag bewolkt maar dat is maar goed ook.

Vanuit aankomsthal ging ik naar buiten opzoek naar een bus richting Bogor. Jakarta sla ik over vanwege de tijd en het wordt ook niet aangeraden om daar naar toe te gaan omdat daar niet veel te zien is. Opzoek naar de bussen ging gelukkig vrij vlot. Ritje van Jakarta naar Bogor duurde dikke anderhalf uur. Dit had ook wel in een uurtje gekund maar we gingen eerst langs alle aankomsthallen voordat we pas écht weggingen. Het verkeer is hier ook één en al chaos. Toeteren is volgens mij hun hobby want dat gaat de hele tijd maar door. Ook hoeven ze volgens mij geen rijstrepen te maken, want ze rijden toch kris kras door elkaar. Verder zie je hier ook heel veel scooters rondjagen. In de bus zat ik naast een oud Indonesisch vrouwtje. Ze wilde al gelijk met mij een selfie maken haha. Later werd ze wel wat vervelend, want ze vroeg de hele tijd om geld maar dat heb ik lief geweigerd ;).

Eenmaal in Borgor aangekomen was ik er wel een beetje klaar mee. Had het warm, zware tas, wist niet waar ik naar toe moest en verkeer was een totale chaos. Ook hebben ze haast geen voetpaden. In het begin liep ik wat maar hield al snel een soort van 'tuktuk' aan. Zij brachten mij naar hostel die ik in Lonely Planet had gevonden. In het begin moest ik echt wel even omschakelen, want het is maar een oude krot. Wel heb ik mooi uitzicht op de bergen en de mensen zijn hier super gastvrij. Het doet mij hier ook wel een beetje aan Fast en Furious denken, want er staan gewoon motoren en scooters binnen en rond het huis. Nadat ik mijn spullen het neergeploft op mijn kamer ging ik mij even snel opfrissen en ging ik naar de botanische tuinen van Bogor. Ik werd gebracht door een man hier van het hostel en mocht mooi bij hem achter op de scooter. Voor twee en een half uur heb ik rondgelopen in de botanische tuinen maar eigenlijk vond ik het helemaal niet zo super mooi :$ Het begon ook opeens super hard te regenen. Dit was weer voor het eerst sinds een maand geleden dus heb weer het erge meegemaakt. Wel echt bizar hoe de mensen hier leven. Sommige leven in oude hutjes, onder bruggen of in allemaal oude krotten. Wel zie je veel effecten van Amerika. Ze hebben een Pizzahut, KFC, Mac Donalds etc en ook veel elektronica. Ook kennen ze wel whats app en Facebook.

Vanavond ben ik met een andere man (Sheriff) van het hostel en een jong Duits stel wezen eten op straat. Ze kennen hier helemaal niet echt restaurantjes maar gewoon een picknicktafel met een tent/doeken eromheen. We hebben lekker Indonesisch gegeten voor maar 1 euro!! Dit was ook de goedkoopste tent die de man wist maar ook de lekkerste. Het was wel echt super pittig maar we kregen er ook een groot glas thee bij. We gingen naar dat eettentje met zijn oude auto (Honda die Joyce vroeger ook had haha). Daarna ging hij nog met ons door de stad toeren en liet hij ons van alles en nog wat zien. Hij vroeg ook nog of wij mee gingen naar de nachtmarkt maar we zijn helemaal gesloopt dus doen we dat maar niet. Heb namelijk ook amper in vliegtuig geslapen, dus ben nu wel kapot.

Morgen gaan wij weer met Sheriff op pad. Ook een Poolse jongen gaat dan nog mee. Hij neemt ons mee naar een theeplantage en wij gaan wandelen door de bergen. Ben benieuwd hoe dit zal zijn. Hostel voor daar is ook al mooi geregeld. Daarna zal ik richting Bandung gaan, want ben na morgen al bijna op de helft dan.

Nou dit was het dan zowel! ;) Ik ga nu maar snel slapen, want om 4 uur 's nachts wordt er al uit de moskeeën geschreeuwd dus daar zal ik wel wakker van worden.

Dikke kus!!!!!!

  • 15 Augustus 2015 - 02:59

    Joyce :

    Hoi Vanessa,

    Leuk verslag een heel veel plezier de komende tijd! :)
    En goed om te weten dat er nog zulke mooie Honda's op de wereld rondrijden.
    Verder veel succes het met 'geschreeuw' vanuit de Moskeeën. Ach hoef jij je wekker niet te zetten en bij mij heb je daar straks gelukkig geen last van.

    Ik kijk uit naar je volgende reisverslag!

    Xxx Joyce

  • 15 Augustus 2015 - 17:03

    Jolanda :

    Ha Vanessa!

    Ik dacht eens even kijken of er al een verhaal op de site staat...en ja hoor! Dat is snel!

    Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen :-) !
    Erg leuk om te lezen dat je gelijk al mede-reizigers hebt ontmoet!

    Lekker genieten daar, veel plezier, pas goed op jezelf en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Liefs

  • 16 Augustus 2015 - 19:10

    Marloes:

    Hey Zussie,

    Leuk verslag en al veel beleeft zo op de eerst dag :)
    Heel veel plezier nog in Indonesië en tot het volgende verslag!

    XO
    Marloes

  • 18 Augustus 2015 - 16:29

    Anouk:

    Hey Vanniej !

    Dat is al snel een verslag, ik kon het natuurlijk eerst niet vinden maar het is gelukt!
    Ondanks dat je er nog maar net bent klinken je verhalen al gaaf.
    Heel veel plezier nog in Indonesië.

    Liefs
    Anouk

  • 20 Augustus 2015 - 23:42

    Margot:

    Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 6848

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 31 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: